luni, 8 decembrie 2008

Ma simt sau nu...

Ma simt "descompletat"...pentru ca viata a rupt bucati din mine si le-a completat cu altele...nu toate sunt ale mele, nu toate imi fac bine si sigur nu toate imi plac. Nu mi-a spus nimeni ca asa o sa fie si daca mi-ar fi spus oare as fi fost atent cui ma impart si cui ii las parti din mine, oare ar fi fost altfel? Dar as putea sa vad, daca m-as intoarce in locurile in care am fost, as putea sa vad parti din mine ramase in suspensie ca puful de la plopi asteptand sa le regasesc si care ce sa fac cu ele? Nu mai am unde sa le pun, nu-si mai gasesc locul pentru ca le-a fost luat de altele....inseamna ca nu-mi va folosi daca ma regasesc pentru ca nu mai e loc de minele de atunci in minele de acum.... In momentul in care bucatele din suflet nu isi mai gasesc locul inapoi stau si ma intreb uitandu-ma in urma…: oare a meritat? si sincer atunci realizez ca da…orice mic detaliu care reuseste sa aduca pe chip o urma de satisfactie merita sa fie luat in seama chiar daca este foarte dureros si sunt foarte dureroase momentele in care nu iti poti aduce aminte decat de lucrurile care au durut. Toate astea trec si intr-o buna zi o sa ai satisfactia cand vei trece prin locurile de mult uitate, sa spui ”da”,…a mai trecut o dtapa din viata…cu bune si cu rele, cu fericire si lacrimi de tristete, cu atingeri calde de catifea sau cu gesturi respingatoare care ranesc.
Imi amintesc cu nostalgie cum umpleam file intregi in jurnalul meu, cum ii marutriseam totul acelui mic confident care acum sta uitat intr-un colt si are paginile ingalbenite. Oare e bine sa uitam trecutul, sa ne indepartam de el ca si cum nici n-ar fi existat, fara nici o urma de regret? Niciodata nu vom sti ce e bine sau nu, vom sti doar ceea ce alegem. Si acum sentimentele sunt altele, povestea se reia, numai ca personajele sunt diferite, totul capata alte forme si ne impunem "de data asta va fi altfel" si totusi nu se schimba nimic...Oare vorbesc despre iubire sau despre suferinta?! Sau poate despre amandoua?! Oricum ar fi ea, iubirea, ca despre ea e vorba, e minunata atunci cand o traiesti in doi...cand deja sentimentele dispar pentru o clipa macar din partea unuia dintre parteneri… nici cele mai lungi si mai calme pauze si nici cele mai optimiste previziuni nu pot face ca ceea ce a fost sa revina, chiar daca durerea din suflet este sfasietoare, dupa care intervine raceala transanta a partenerului care te priveste cu mila, o mila care te face sa te ridici de jos si sa te intrebi daca nu cumva esti mai bun decat ceea ce simte el/ea pentru tine, daca nu cumva meriti ceva mai bun; in fine dupa mult timp apare si raspunsul…in functie de fiecare….eu de exemplu nu ma consider mai bun si nu vreau sa cred si nici sa sper ca exista mai bine. Inima doare si asa va fi mereu pana in momentul in care apare un sentiment meschin numit INDIFERENTA….off Doamne il urasc…(pe el, pe sentiment)
Nu inteleg de ce trebuie sa ne bucuram atunci cand mai imbatranim cu un an si ne indepartam incet de copilarie si ne apropiem cu pasi repezi de batranete…Mi se pare absurd sa ma bucur ca in cateva zile voi fi mai batran cu un an, iar cand voi trage o bara pentru a face bilantul pe anul care a trecut voi redescoperi cu tristete ca nu am reusit sa ajung acolo unde mi-am dorit, ca nu sunt multumit de ceea ce mi s-a intamplat in anul ce a trecut…Nu simt nici o bucurie, ci din contra ma simt ca un condamnat care asteapta cumintel executia…Nu cred ca a imbatrani este o fericire ci dimpotriva este un motiv de tristete, mai ales atunci cand nu suntem indepliniti nici macar partial…Din aceste simple motive am decis ca anul acesta sa mai implinesc inca odata 25 de ani…si nu 28.
About me...how should I describe myself...the way I think I am, the way the others think I am, or the way I think the others see me? Or...should I describe myself after all? I would only list my qualities, you know...:P....that I am intelligent, beautiful, trustful, hard-working, a good friend, helpful.
Some people see me as childish, others see me as serious...I think I am both, it only depends on the relationship I have with different people at different moments. I don’t like to lie…and I also don’t like to be lied. My inspiration to write cames when my hart is heavy and I know I’m good at writing because some of my friends told me so. I don’t know how much it will last, my mood to write, but as long as I’ll feel like it I will keep on expressing myself.

7 comentarii:

Anonim spunea...

Draga Claudiu, iti raspund la intrebarile tale interioare despre..bucurie, sau..a te bucura, cu o mica povestioara reala...

..Ieri seara, pe cand ma intorceam spre casa, cam trista si obosita, am zarit un cersetor batran pe o bancuta de langa statia de maxi-taxi. Vesel, batranul vorbea cu cei doi “tovarasi”, de cursa lunga presupun, un caine si o pisica.

Batranul semana tare mult cu unul dintre bunicii mei, pe care, asa cum ni se intampla multora, nu am apucat sa-l cunosc prea bine. Am vrut sa-i dau niste bani. Batranul s-a intrerupt din discutia cu cei doi prieteni, mi-a zambit, mi-a facut semn ca nu vrea bani si m-a intrebat ce parere am de cainele si pisica lui.
Apoi m-a indemnat sa ma asez langa el si a inceput sa-mi povesteasca despre animalute. Ca sa nu ma mai lungesc, vreau sa-ti impartasesc si tie ce mi-a spus pe cand eu dadeam sa plec: “… ca eu sunt fericit. Ma gandesc, daca nu i-as mai avea pe-astia micii sa vorbesc cu ei, sa ma veseleasca (asa a zis, ca in Moldova), cum ar fi. Da’ asa, eu sunt fericit.”

Batranul cersetor, cu tot cu blanoasele lui surse de fericire, m-a facut sa ma gandesc ca de fapt conteaza mult pentru gradul de fericire recunostinta pentru ceea ce ai deja.
Practic, ce facea batranul era sa se uite din alt unghi: cum ar fi sa nu (mai) am catelul si pisica? Ce ar disparea din viata mea? Cum m-as simti? Cum as fi eu fara ei? Deci, ce aduce in viata mea ceea ce am deja?

Asa ca, la final, eu te intreb: tu te-ai uitat la viata ta, la ce e in ea, din acest unghi diferit?

Adevaratele bucurii sunt cele mici-mici, cele care ne inconjoara in fiecare clipa..
Iti doresc, sa te bucuri de multe bucurii mici-mici!

(Aura..)

Claudiu M.B. spunea...

@aura: intrebarile mele interioare sunt mult mai multe...si mult mai complicate decat cele care le-am scris in postul acesta doar ca unele chiar nu am forta sa le scriu sau cel putin nu acum....nu shtiu daca vreodata voi putea vorbi liber despre ele pentru ca inauntrul meu lupta continua si demonii interiori crede-ma nu sunt putini si nici mici... Cateodata ma trezesc dimineata si ma uit in oglinda dupa ce m-am spalat pe ochi si ma intreb "Ce rost are?... Incotro ma indrept?... Se poate mai rau?"... Sincer de mai mult de o luna nu am gasit nici un raspuns la intrebarile si framantarile care ma macina. Stiu ca omul ca si fiinta poate indura multe si sincer nu mi-am atins limita maxima dar ma tot intreb obsedant "DE CE?". Sunt constient ca se poate si mai rau pentru ca am trecut si prin mai rau si sincer speram sa nu mi se mai intample vreodata mie asa ceva dar se pare ca am avut incredere si asta costa, si costa scum. Pana acum ceva timp eram obisnuit sa fiu singur impotriva tuturor si era mai bine pentru ca nu "depindeam" de nimeni si de nimic. Am avut nepotrivita inspiratie sa las garda jos si sa am incredere si acum platesc... E normal... Dar sincer acum imi e bine asa cum sunt si sincer numai un singur cuvant poate exprima cum ma simt si anume GOL... Ai simtit vreodata ca esti murdar/murdara si oricat te-ai spala nu te poti curata?... Cam asa ceva e cu mine acum. Multumesc pentru toate urarile...

Anonim spunea...

Dupa ce te vei plictisi sa te intrebi de ce?..,(oricum nu vei afla vreodata un raspuns, pentru ca...nu este si gata..Si eu am trecut prin ani intregi in care am cautat raspunsul la de ce, si..nici azi nu il stiu...) ai sa poti sa accepti totul ca pe o simpla experienta, ca o..lectie de viata in care noi invatam sa ne intindem precum elasticul...Si e interesant cat de mult se poate intinde acest elastic..la socuri!!! Tu stii...
Gol insa, nu cred, nu pot sa cred si nu vreau sa cred vreodata,ca esti....Ai atata rezerva de sensibilitate in tine, incat sa imparti unei intregi lumi, si inca la ceva din alta lume...
Acum se vindeca o rana..Doare,ustura si iti spui ca niciodata nu va mai fi locul acela ca inainte de a te fi lovit..
Si iti juri sa ai grija mai multa pe viitor, sa nu mai patesti asa ceva...Si crezi ca asa va fi...
Rana va lasa in urma o cicatrice, un semn care va ramane mereu acolo...dar mereu tot mai estompat in timp. La un momendat o sa uiti si de cicatrice, te iei cu altele...si doar rar ai sa te uiti la acel mic semn abia perceptibil..si vei privi in urma..cu un zambet prin care tu si trecutul va acceptati reciproc.
Si nu, nu ai sa te poti tine de promisiunea de a ramane gol..,de a fi mereu in garda..Ar insemna sa stagnezi ca evolutie, sa te inchizi intr-un dulap si sa stai acolo, ocrotit de o usa de restul lumii, a pericolelor. Trebuie sa lasi viata sa-ti umple acel gol cu alte experiente, cu alte riscuri..
Eu cred ca mai tarziu, mult mai tarziu..., e mai bine sa-ti para rau pentru ceva ce ai facut...decat pentru ceva ce..nu ai facut candva...
Asa ca..., da-i inainte cu tupeu...
Nu mai lua viata prea in serios, invata sa te joci si tu cu ea..., n-o lasa doar pe ea sa faca regulile jocului...(A.)

Claudiu M.B. spunea...

@A.: Nu stiu, sincer acum nu stiu.....voi fi precaut atat cat va fi nevoie si voi avea grija ca pe viitor sa nu ma mai implic asa mult sau cel putin nu de la bun inceput....s-a dus chestia aia cu "inima deschisa"....pentru ca te trezesti la un moment dat ca te afli cu inima in mana gata sa o oferi, asta daca nu ai oferit-o deja, cui nu trebuie. Intrebari.......vor fi mereu.....nu cred ca vor disparea vreodata desi pareri de rau nu trebuie sa existe atunci cand se termina ceva frumos.

Jamilla spunea...

nu e bine sa traim in trecut, nu sa nu-l uitam...trecutul face posibil prezentul si ajungem spre viitor cu mai multe experiente la spinare. Eu zic ca prezentul e acum-ul cel mai important.

Claudiu M.B. spunea...

Jamilla spunea...
Claudiu, garda jos o lasam multi, ca altfel nu am fi oameni, am fi roboti. Intotdeauna am avut credinta ca tot raul spre bine, ti-o spune o femeie al dracului de patita ;-))
P.S.: imi cer scuze dar vad ca ceea ce ai scris tu nu apare desi am publicat commentul...:(

Claudiu M.B. spunea...

@jamilla: in primul rand vreau sa iti multumesc pentru faptul ca nu "ai uitat de mine" si ma mai vizitezi din cand in cand...cat despre al doilea comment....ce pot sa iti spun?....tu esti o femeie al dracului de patita....eu sunt un barbat al dracului de patit...CREDE-MA...Eu cred ca trecutul ne ajuta sa fim ceea ce suntem..."roboti"?...Oricum suntem roboti prin prisma faptului ca la un moment dat ne formam o rutina pe care o repetam zi de zi. Eu cred ca cel mai important lucru este acela de a dobandi linistea interioara de care avem mare nevoie...

Multumesc inca odata ptr comment si te mai astept pe la mine...:)

See you

In viitorul apropiat voi avea timp sa ma apuc din nou de pasiunea mea mai veche....pasiune pe care am cam nelijat-o in ultimul timp. Dar pan...